Yuyang Zhang has Pop Sonality!

 “Vitamin D”

💥¿Quién eres? Mi nombre es Yuyang Zhang y soy un artista multidisciplinario que actualmente vive en Portland, Oregón.

¿Qué haces? Hago collages, pinturas, esculturas automotrices que exploran la identidad cultural a través de la lente del panorama cultural pop e internet. Mis obras suelen tocar temas serios a través del humor.

Influencias e inspiración: mis ideas a menudo provienen de noticias, programas de televisión, música, discursos en línea, memes y objetos cotidianos. Los combino con mi experiencia personal y los convierto en trabajos finales. Mis obras se inspiran en los carteles de propaganda chinos y las obras de arte de Joan Cornella.

💥Who are you? My name is Yuyang Zhang and I am a multi-disciplinary artist currently living in Portland, Oregon.   

What do you do? I make collages, paintings, automotive sculptures that explore the cultural identity through the lens of pop and internet cultural landscape. My works often touch serious topics through humor.

Influences and inspirations: My ideas often come from news, TV shows, music, online discourses, memes, and daily objects. I combine them with my personal experience and turn them into final works. My works draw influences from Chinese propaganda posters and artworks by Joan Cornella. 

Instagram: @dirtyraccoon


 

Entradas populares de este blog

The Best of 2023, The Pop Sonality Choices. Curated by Seigar.

Top 50 Albums with Pop Sonality of 2021!

🩵 Elise Goyette has Pop Sonality!